Az egyébként is csóró zenészek lehúzásának egy divatos módja:
1. Kapura játszás extrákkal: Kapura játszani, vagyis a koncerthelyszín által szedett belépődíj fejében muzsikálni önmagában még nem ördögtől való (bár egy alaposabb elemzésben ezt is lehetne támadni). Az alaphelyzet ez lenne: a helyszín adja a hangosítást, a személyzet beszedi a belépőt, a zenész elmegy, előadja a művészetét, és a végén a személyzettől megkapja a művészete aktuális ellenértékét, ami az átlagosan 500 Ft-os belépők, és az átlagosan 50-100 főt befogadni képes budapesti klubok esetében maximális látogatottság mellett 50.000 forint, ami egy héttagú zenekar esetében - amilyenek például mi is vagyunk - az éhhalálhoz sok, az élethez kevés. Mert mit is fizetnek meg ezzel az ötven ruppóval: este hatkor megjelensz a próbateremben (amelyet pénzért bérelsz), összepakolod a hangszereidet (amelyek nem olcsók), és 7 órakor megjelensz a fellépés helyszínén. Felépíted a színpadot, megcsinálod a hangbeállást, majd 9-kor eljátszod a hónapok-évek (ingyenes és önkéntes, bár lelkes) munkájával összeállított műsorodat az egybegyűlt nagyérdeműnek. Tartasz szünetet is, hogy a helynek is jó legyen, és fogyasszon az úri közönség, így fél tizenkettő, éjfél van, mire befejezed. Lebontod a színpadot, összepakolod a (drága pénzen vett és karbantartott) hangszereidet, és visszaviszed a próbaterembe (amelyet nem két forintért bérelsz). Most van kb. éjjel fél kettő. Mire az éjszakai járatokkal hazaérsz (ha nem vagy mázlista, és nincs kocsid), már a három órát is elütötte. Tehát kilenc (9) órát dolgoztál hét (7) ezer forintért (heten vagyunk az ötvenesre). Nos, persze vannak, akik még ennyit sem keresnek a saját területükön, de itt sem erről van szó. Mert a hely, ahol fellépsz, lehúz, mint a szegény embert az ág:
- A fellépőket csalogató hirdetésben persze ott van, hogy a hely adja a hangtechnikát, ami viszont nincs ott, az az, hogy ezért a zenekarnak 8-10 ezer forintot fizetnie kell.
- A belépőjegyet a helyi személyzet szedi, ezért a zenekar megintcsak fizet 3-4 ezer forintot.
- A koncertet szervező fiatalember az ezután fennmaradó jegybevétel 80%-át (hétvégén 70%-át) adja át a zenekarnak.
Tehát - a jobbik értékekkel számolva - a tényleges helyzet a következő: Megtöltöd a helyet, az emberek isznak, mulatnak, zenét hallgatnak, a hétfős zenekar kilenc óra ráfordításával ezért kap, lássuk csak 50.000 - 8.000 - 3.000 = 39.000 forintot, pontosabban annak a 80%-át, vagyis 31.200 forintot. Ez esetünkben fejenként 4.400 forintot jelent. És mindezt akkor, ha tele a hely! A szintén szép klubközönségnek számító 70 fő esetén ugyanez 2.700 Ft. Önérzetedet viszont simogathatja a tudat, hogy a kocsma a te izzadságodból vásárol hangtechnikát, és a személyzetet is te fizeted.
És hiába játszottál szerte a világban szebbnél-szebb helyeken és jobbnál-jobb színpadokon, az idehaza fabatkát sem ér, meg aztán mégiscsak a saját, hazai közönségedet szereted a legjobban.